شرکت فنی مهندسی هوشمند صنعت

مجری سیستم های حفاظتی و اتوماسیون های صنعتی

شرکت فنی مهندسی هوشمند صنعت

مجری سیستم های حفاظتی و اتوماسیون های صنعتی

آیفون تصویری









روش نصب آیفون تصویری

در پشت پنل برای هر شاسی زنگ یک سوکت 4 رشته ای تعبیه شده است و این شرکت از چهار سیم رنگی تشکیل شده است که هر کدام از این رنگ ها عملکرد دستگاه را ساماندهی می کند .
1-    1- قرمز وظیفه ارتباط بین صدای دستگاه و تحریک رله داخل پنل برای باز کردن قفل
2-    2- سیم شماره 2 که به رنگ آبی مشخص شده  ولتاژ منفی بین مانیتور و پنل را به هم ارتباط می دهد.

3-    3- سیم شماره 3 به رنگ زرد می باشد ولتاژ بین مانیتور و پنل را به هم ارتباط می دهد.
4-    4- سیم شماره 4 به رنگ سفید می باشد سیگنال های تصویر را از دوربین به مانیتور انتقال می دهد. برای نصب ابتدا چهار رشته سیم از طرف درب ورودی ساختمان که به سمت داخل هدایت شده جدا کرده و به دو سوکت پنل و مانیتور که هر دوی آنها از یک مدل سوکت چهار رشته ای هستند وصل می شود. در پشت مانیتورها معمولاً ورودی دو سر سوکت چهارتایی و یک عدد سوکت هفت تایی وجود دارد ورودی سوکت اول برای ارتباط با پنل استفاده شده و سوکت دوم برای ارتباط داخلی و سوکت سوم که دارای پین هفت تایی است برای اضافه کردن سیستم حافظه برای ضبط عکس تعبیه شده توجه داشته باشید در صورت موجود نبودن سیستم حافظه حتماً باید پین شماره 3 و 4 در ورودی سوکت هفت تایی به وسیله یک سوکت دو رشته ای به هم متصل باشد تا ارتباط سیگنال تصویر برقرار شود.
سوکت آماده شده در طرف مانیتور را به ورودی سوکت اولی وصل کرده توجه داشته باشید قبل از آن پایه مانیتور که به آن تراکت هم گفته می شود از قبل با پیچ و دو پلاک به دیوار نصب کرده باشیدو مانیتور را به طرف شهر متصل کرده و در حالت خاموش قرار دهید.
برای اینکه پنل بتواند راه اندازی شود نیاز به برق 12 ولت (دی سی)دارد که این ولتاژ توسط منبع تغذیه که درباره این دستگاه توضیح دادیم به پنل منتقل می شود و در پنل که یک عدد ورودی سوکت دو رشته ای وجود دارد که فیش سوکت آن به دو رشته سیم یکی به رنگ آبی منفی و دیگری به رنگ قرمز مثبت ولتاژ مورد نیاز پنل را منتقل کرده و آن راه اندازی می کند بعد از وصل ولتاژ  لامپ های داخل پنل که در زیر قاب شیشه ای بین شاسی رنگ ها قرار دارد روشن می شود.
در آخر سوکت 4 تایی را به سوئیچر مربوط به آن شاسی وصل کرده مانیتور داخل را روشن کرده و با زدن شاسی رنگ ارتباط بین آن واحد و پنل دم دری برقرار می شود توضیح اینکه اگر یک رشته سیم 4 رنگ اشتباه باشند. ارتباط برقرار نشده و یا یکی از امکانات برقراری ارتباط تصویر و صدا می باشد عمل نمی کند.
 

روش نصب قفل دربازکن:

قفل دربازکن های زنجیری که از قدیمی ترین وسیله در سیستم آیفون محسوب می شوند و مکانیزم عملکرد آنها در آیفون های ایتالیایی که می توان گفت اسم آیفون الهام گرفته از همان مارک است یکسان مانده و هیچ تغییری نکرده اند این دستگاه از سمتی که فنر ارتجاعی حرکت می کند به طرف لولای در پیچ شده یک علامت مثلث شکل همراه این دستگاه موجود است آنرا به چهار چوب که لولای در در آن باز و بسته می شود با پیچ خودرو نصب کرده و بعد زنجیر را به صورتی بین دستگاه و بست مثلث شکل متصل کرده که اهرم کشویی 4 الی 5 سانتیمتر کشیده شود طرف دیگر دستگاه را زنجیر به اهرم زبانه قفل در متصل کرده توج هداشته باشید که زنجیر طرف زبانه قفل به صورت طبیعی باشد نه زیاد کشیده شود نه قفل باز بماندو نه آزاد باشد که دستگاه عمل نکند در ضمن بهتر است دستگاه در بازکن در وسط در قرار بگیرد تا زنجیر را از وسط دو نیم کرده و برای هر دو سمت به صورت مساوی استفاده کردن.
برای راه ادازی سیستم الکتریکی در بازکن از ولتاژ 14 (ای سی) استفاده می شود ولتاژ مورد نظر ما توسط منبع تغذیه فراهم شده است توجه داشته باشید که ولتاژ + و-(دی سی) نمی تواند عملکرد بوبین به اجرا برساند از خروجی (ای سی) ترانس دو رشته سیم به داخل پنل هدایت کرده همینطور از خروجی بوبین که داخل آن ترمینالی برای خروجی دو رشته سیم موجود است به داخل پنل هدایت کرده دورشته سیم از خروجی رله داخل پنل که معمولاً وجود دارد این 6 رشته سیم با هم به صورت سری متصل کرده .
  • محسن نوروزی

آیفون تصویری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی